CDA Paviljoen

Nederland

TUDelft

CDA Paviljoen
CDA Paviljoen CDA Paviljoen CDA Paviljoen CDA Paviljoen CDA Paviljoen CDA Paviljoen CDA Paviljoen CDA Paviljoen CDA Paviljoen CDA Paviljoen

Het CDA campagne paviljoen

 

In opdracht van de TU Delft werkte Marjolein van Osch begin 2010 aan een CDA campagne paviljoen. Doel was ontwerpen met politieke identiteit als randvoorwaarde.

 

Politiek -> Identiteit -> Architectuur -> Branding

 

De verkiezingen van 2010 stonden in teken van polarisering en de huidige scheldcultuur. Binnen deze verandering is het CDA een stabiele factor; het is de enige partij, die zich niet mengt in de strijd met het populisme. Het CDA beweegt zich zelfstandig over het politieke spectrum. Het CDA is al sinds de fusie na de tweede wereldoorlog een partij die een grote rol speelt in het Nederlands politieke landschap. De partij straalt naast positiviteit ook betrouwbaarheid uit. Het CDA doet een appel aan iedereen om op zijn eigen plaats, naar zijn eigen mogelijkheden en talenten, zijn verantwoordelijkheid te nemen. Het CDA gedraagt zich als het ware als moeder figuur. Een moeder die haar kinderen onderhoud en ondersteunt, gelooft in hun talenten en hun verantwoordelijkheden toevertrouwd.

 

De identiteit van het CDA is kort geformuleerd in drie begrippen: stabiliteit, verbondenheid en moederlijk. Verder vallen onder de uitgangspunten begrippen die een koppeling maken tussen de kansen van de partij en maatschappelijke relevantie: positivisme en individualisme. Naar aanleiding van de partij analyse, onderzoek naar het huidige politieke landschap en maatschappelijke relevantie ontstond een meer exacte formulatie van de opdracht; het creeren van een politiek pop-up paviljoen, welke het gezin ondersteunt door individuele ontwikkeling te stimuleren. Dit zal op directe en indirecte wijze zorgen voor meer aanhangers van het CDA en indirect bijdragen aan meer verbondenheid met de politiek en zorgen voor genuanceerder, inhoudelijker debat.

 

Aan de hand van infiltratiemarketing en love-branding werd het plan opgezet. Het paviljoen is een letterlijke vertaling van de geformuleerde opgave. Het paviljoen is een kinderdagverblijf.

De simpele, duidelijke vormgeving en de manier waarop het programma zich uitbreidt over de publieke ruimte geeft stabiliteit weer en biedt vertrouwen en verbondenheid. Daarnaast zijn het programma, beeld, gebruik en de materialisatie afgesteld op de gebruiker, het kind. Het geheel past als een chinese puzzel in elkaar en kan dankzij deze eigenschap op slechts een truck verplaatst worden.

 

 

project team:

Marjolein van Osch


« Terug